Weight Gainer

 Weight Gainer er designet til dig som skal have ekstra kalorier i forbindelse med et ønske om at øge din vægt.Med en Weight Gainer har du et effektivt værktøj for at give kroppen nok for at kunne udnytte din træning og derved vokse.

  • Vanilla
459,00

 

Weight Gainer

 

Weight Gainer er designet til dig som skal have ekstra kalorier i forbindelse med et ønske om at øge din vægt. De er ideelle at bruge når man skal i gang med gaine, altså pakke muskelmasse på kroppen, da det kan være svært at få tid til at spise alle de kalorier man skal via rigtig mad. En Weight Gainer er typisk kendetegnet ved at have mere af det hele, dvs. flere kalorier, flere proteiner, flere kulhydrater, fedtsyrer og meget andet, i forhold til hvad man i alle andre typer proteinpulvere. Med en Weight Gainer har du et effektivt værktøj for at give kroppen nok for at kunne udnytte din træning og derved vokse.

De fleste der køber produktet har et ønske om at øge sin kropsvægt – og for bodybuildere skulle denne ekstra kropsvægt gerne sætte sig som muskelmasse. Men hvad skal der til for at tage på i vægt og hvilke kriterier skal være opfyldt for at disse ekstra kilo sætter sig som muskelmasse? For at svare på det ser vi først på lidt grundlæggende ernæring.

 

 

 

Ingen kalorieoverskud ingen muskelmasse

 

For at øge vores muskelmasse er det tvingende nødvendigt at vi indtager flere kalorier end vi forbrænder – vi opbygger nemlig kun muskelmasse når vi er i det vi kalder kalorieoverskud. Når vi er i et kalorieoverskud, så har kroppen råd til at investere i opbygning af nyt væv, i vores tilfælde ekstra muskelmasse.

Dette kalorieoverskud må dog ikke være alt for stort, idet kroppen kun kan opbygge begrænsede mængder muskelmasse om dagen. Og de kalorier der ikke anvendes til de muskelopbyggende processor lagres som fedt i kroppen. Et kalorieoverskud på omkring 250-500 kalorier om dagen er meget passende for de fleste.

 

 

Protein – kroppens byggesten

 

Proteiner bliver populært sagt kaldt kroppens byggesten og dette er også en meget rammende betegnelse for dem. Får vi ikke tilført rigeligt med protein kan kroppen ikke opbygge muskelvæv – lige meget om vi indtager nok så mange kalorier. For de fleste vil 2-2½ gram protein pr. kg kropsvægt være passende.

Kombinerer vi et passende kalorieoverskud og et højt indtag af proteiner med den rette muskelstimulerende træning tager man muskelmasse på. De genetisk heldige tager mere på end andre, men ALLE tager muskelmasse på.

 

 

Hvad er en weight gainer så?

 

En weight gainer er en kombination af kulhydrat og protein. Kulhydraterne er med til at levere kalorierne der skal til for at etablere det nødvendige kalorieoverskud og proteinerne leverer de eftertragtede byggesten. Bemærk sætningen ”er med til at levere….” Det er nemlig klart, at selvom man snupper en portion weight gainer om dagen kan man stadig sagtens være i kalorie- og/eller proteinunderskud og således ikke tage på i hverken vægt eller muskel