0 anmeldelser
Pris fra
209,00
0 anmeldelser
279,00

Køb post-workout - Til restitution og genopbygning efter træning

 

Hvorfor bruge post-workout?

Din krop er ekstremt modtagelig overfor næring efter din træning, så her kan det hjælpe at genopbygge dine muskelceller. Man siger at dette tidspunkt er det vigtigste at indtage kosttilskud. Hvis du hjælper kroppen til hurtig restitution og genopbygning, så vil du se et hurtigere resultat.

Kroppens muskelceller består af proteiner, og derfor er et hurtigt optageligt proteinpulver den bedste næring for kroppen lige efter træningen. Hos body-stuff.dk finder du kun det bedste og mest anerkendte proteinpulver i verden. Vores udvalg er bredt og dækker alle behov. Det er vigtigt, at du vælger dit produkt med omhu. Mange proteinbarer og færdige proteindrikke fundet i supermarkeder indeholder billige proteinkilder såsom mælkeprotein. Efter træningen vil et rent valleprotein være bedst egnet og bidrage til bedre og hurtigere resultater.

 

Hvorfor bruge kulhydrater?

Din krop har brug for hurtige kulhydrater efter træning ellers bliver den træt og slidt, fordi det er her de lagres som energi i kroppen. Under træningen fungerer både fedt og glykogen som drivstof for musklerne. Derfor bør man ikke sjuske med de hurtige kulhydrater hverken før eller efter træning.

Træner man med vægte, så henter man energien, der er lagret i glykogenlagrene. Hvis man ikke har indtaget noget før træningen er de næsten tomme efter en hård træning. Derfor skal de fyldes op med hurtige kulhydrater. Normalt vil dette tage flere dage, men kroppen er sådan indrettet at den lige efter et langvarigt træningspas omdirigerer alt som indtages af hurtige kulhydrater for at fylde glykogenlagrene op igen. Glykogenlagrene suger de hurtige kulhydrater til sig så lagrene bliver fyldt op igen og klar til at yde.

Vær opmærksom på hvor meget kulhydrat du skal indtage da glykogenlagrene trods alt kun har en begrænset volumen. Hovedreglen siger at du skal indtage ca. 1 gram kulhydrat pr. kg. kropsvægt den første halve time efter vægttræning.

En anden god grund til at indtage en stor dosis hurtige kulhydrater er at få insulinniveauet til at toppe da det medfører en anabol (muskelopbyggende) effekt. Insulin niveauet stiger og hjælper dermed med at flytte protein ud i musklerne så disse kan opbygges. Protein alene giver ikke en insulin forøgelse, men det gør til gengæld en kombination af whey/valle protein og hurtige kulhydrater. Ved at tage begge ting oplever du en positiv synergieffekt (altså bedre end bare at tage protein eller bare at tage kulhydrater).

Under træning mister du også en del væske. Det er derfor vigtigt at drikke regelmæssigt efter træning da dette hjælper dig med at fylde dit væskelager op. En passende mængde er 150% af væsketabet. Dette betyder i praksis at du bør drikke en halv til en hel liter vand efter træning. Du er også nødt til at indtage rigeligt med vand under træning.

Hurtige kulhydrater er nemt og billigt at indtage i pulverform og du vil kunne indtage det hurtigt. Eksempler på optimale kulhydrat pulvere er Maltodextrin og Druesukker

 

Køb din post-workout her for en bedre restitution og genopbygning efter træning