Klar til at forbrænde dit mavefedt ? Tjek disse fantastiske øvelser.

 

 

 

 

VIDENSKABEN OM AT FORBRÆNDE MAVE FEDT

Den menneskelige krop er en fantastisk ting. Når alt er i balance og fungerer i perfekt harmoni. Men alt for ofte kommer tingene ud af balance.

De største faktorer, der fører til et overskud af visceralt fedt (den type fedt, der forårsager sygdomme som diabetes og er generelt usundt) spiser de forkerte typer af fedtstoffer, spise alt for mange fødevarer, der er højt på det glykæmiske indeks (GI) og ikke nok motion, eller måske mere - ikke nok af den rigtige type motion.

Med hensyn til ernæring, skal du ikke blive fristet til at skære alle typer af fedt væk. Nogle fedtstoffer er gode for dig og er nødvendige i din kost. Som en meget grundlæggende kosten vejledning skal du:

  • Spis  sunde fedtstoffer
  • Indtage mere protein
  • Skær ned på simple kulhydrater og holde sig til  komplekse kulhydrater
  • Spis fiber-rige fødevarer
  • Spise og drikke superfoods såsom mandler, grøn kaffe og grøn te

Når det kommer til motion, er beviserne helt klart. Du er nødt til at blande abdominal træning med en form for aerob træning for de bedste resultater.

Nedenstående træning plan vil inkorporere elementer af begge dele, så du kan maksimere fedttab og ramte dine mål hurtigere.

TID TIL AT FYRE OP FOR FEDT BRÆNDERE!

Denne workout rutine er designet til at skabe de bedst mulige fedt tabs resultater. Det eneste udstyr, du har brug for disse øvelser er et par håndvægte.

BURPEES - KONGEN AF ​​FULL BODY TRÆNING

Sådan gør du

1. Stå med fødderne i hoftebreddes afstand.

2. Stil dig i plankeposition. 

3. Bøj i armene til brystet rører gulvet. 

4. Hop derfra så fødderne kommer nærmere mod dine hænder

5. Hop derfra eksplosivt op mod loftet samtidig med at du klapper i hænderne over hovedet. 

6. Hop direkte ned i en planke og start forfra. 

7. Hold tempoet så højt som muligt.

 
burprees
 

 

Crunches

Den helt store forskel på crunches og almindelige mavebøjninger er dine bens placering. Modsat mavebøjninger, så er dine ben hævet fra gulvet, når du laver crunches.

Hvad er der smart ved det? Helt grundlæggende siger man, at risikoen for rygskader er mindre ved crunches, da øvelsen ikke belaster nedre ryg og rygsøjlen på samme måde

  1. Lig på ryggen med knæene bøjet op foran dig og fødder på gulvet. Alternativt gøre det lidt mere intens ved at hæve dine fødder og bøje dit knæ i en 90 ° vinkel med din kalv parallelt med gulvet.
  2. Læg begge hænder bag hvert øre, eller hvis du foretrækker krydse dine arme på brystet i en X-position, fingerspidserne gribende dine skuldre.
  3. Træk vejret ind og sidde op så langt du kan. Gør det til en langsom og jævn bevægelse.
  4. Pause et øjeblik i toppen af ​​bevægelsen, så begynde at ånde og sænke ryggen til jorden. Igen, en væske og kontrolleret bevægelse er ønskelig.

Gentag mellem 15-30 reps, afhængigt af din styrke.

Målet er  2 til 3 sæt. 

 

Crunches
 

 

STEPPING PLANK

  1. Start i en hævet position planke, ligesom en løber ved start blok.
  2. At holde din overkrop helt stille, flytte det ene knæ ind mod brystet løfte foden fra gulvet. Du skal føle en knasende fornemmelse i din mave.
  3. Flyt hævede ben hele vejen tilbage, derefter flytte den anden i.
  4. Gentag bevægelse på begge ben mindst 10 gange. Til formål at komme til 15-30 gentagelser.
  5. Målet for 3-5 sæt, tilføje mere hvis det er muligt, da dette er en af ​​de bedste øvelser for at brænde fedt og toning dine mavemuskler.
 

OVERHEAD DUMBBELL LUNGE METODE

  1. Hold en håndvægt oprejst i den ene hånd.
  2. Stå ret op, derefter flytte det ene ben frem og bøje knæ og skub dine andre ben ned, indtil dit knæ er i kontakt med eller i nærheden af ​​gulvet bag dig.
  3. Som du bøje sig ned, skubbe vægtstangen op over hovedet, og holder din arm helt ud - holde din arm udvidet over hovedet eller resten af ​​reps.
  4. Holde en kort pause, derefter vende bevægelse, indtil står lige igen.
  5. Gentag for 15-20 reps og 3-5 sæt.

 

AFSLUTTENDE TANKER

 Hvis du bruger dette korte træningspas enten dagligt eller mindst 3-4 gange om ugen, vil du mærke en forskel. Så længe du gør andre gode valg i din livsstil også, vil dit mave fedt begynder at smelte væk for at blive erstattet med en tonet mave.

Det anbefales, at du kombinerer dette med en anden form for cardio øvelse også, såsom løb, roning eller cykling, da den høje kalorieindhold brænde vil føje til fedt tab.

Du ville også have stor gavn at tilføje fat burner til dine kosttilbud