Hørfrøolie (flaxseed oil)

139,00
Lager: På lager

Hørfrøolie er et tilskud bestående af Hørfrøolie som er rigt på omega 3 fedtsyrer. Hørfrøolie er den rigeste form af omega 3. Hvis man sammenligner med alm fiskeolie.

Hørfrøolie (flaxseed oil) 60 stk.

 

Hørfrøolie fra body-stuff.dk er et kosttilskud bestående af Hørfrøolie som er rigt på omega 3 fedtsyrer. Hørfrøolie er den rigeste form af omega 3. Hvis man sammenligner med alm fiskeolie.

  • Tilskud i form af omega-3 omega-6 og omega-9




    Hørfrøolie


Hørfrøolie: En glimrende kilde til omega-3

En olie som har en rigtig god fordeling af fedtsyrer, og et højt indhold af omega-3 fedtsyrer er hørfrøolie. Som navnet indikerer, så udvindes olien fra frøene fra hør planten, som er en er en spinkel, opret enårig plante, som vokser mange steder rundt omkring i verden. Planten menes at stamme fra Egypten. Hvert frø indeholder cirka 40 % olie, hvor omkring 55-65 % af fedtet i olien består af alfalinolensyre (ALA). Kroppen omdanner alfalinolensyre til eicosapentaensyre (EPA) og docosahexaensyre (DHA), som er de omega-3 fedtsyrer der findes i fiskeolie. Hørfrøolie er derfor et fremragende alternativ til fiskeolie kapsler.

 

Essentielle fedtsyrer i hørfrøolie

 

Fedtsyrer er vigtige for vores sundhed. Flaxeed oil indeholder både omega-3 og omega-6, to essentielle fedtsyrer, der ikke kan dannes i kroppen og skal leveres af kosten. Blandt andet, er de nødvendige for transport og metabolisme af Kolesterol.

 

Hvorfor hørfrøolie?

 

Fedt er vigtigt for kroppen og mange af de fysiologiske processer der sker i kroppen. Derfor er det vigtigt at få tilført umættede fedtsyrer dagligt, hvilket omega-3 fedtsyrerne også er en del af. Fedt er vigtigt for blandt andet opbygningen af kroppens cellemembraner, hormonproduktionen, optagelsen af de fedtopløselige vitaminer og at vores hjerne kan sende signaler rundt i kroppen.

Udover de fysiologiske processer som olien er gavnlig for, så vil din hud også elske dig, hvis du gør olien til en del af din kost. Som nævnt har jeg på blot 2 uger oplevet at min hud er blødere og stråler mere end før. Jeg har aldrig lidt af voldsom tør hud, men jeg har dagligt brugt bodylotion for, at tilføre min hud den fugt den havde brug for, og det er langt fra ligeså nødvendigt som før, efter jeg er begyndt med olien.

 

Fedtsyreprofil i hørfrøolie

Herunder ses den fuldstændige fedtsyreprofil for hørfrøolie:

 

Fedtsyre Fedtsyretype Spænd Typisk indhold
Arachinsyre Mættet 0-0,5% 0,5%
Stearinsyre Mættet 2-3% 2,5%
Palmitinsyre Enkeltumættet 0-0,5% 0,5%
Oliesyre Enkeltumættet omega-9 10-22% 21%
9-Eicosensyre Enkeltumættet omega-9 0-0,6 0,6%
Alfalinolensyre Flerumættet omega-3 56-71% 55%
Linolsyre Flerumættet omega-6 12-18% 13%



Så godt er omega-3

 

Skærper hjernen

Alle kroppens celler er kapslet inde bag en tynd cellevæg. Omega-3-fedtsyrerne gør cellevæggen mere smidig, så cellen lettere kan modtage og overføre signaler fra andre hjerneceller. Inden i cellen glider impulserne også lettere. 

Resultat: Du tænker hurtigere. 

 

Sænker blodtrykket

Blodårernes vægge bliver mere elastiske. Når dit hjerte pumper blod ud i kroppen, kan væggene derfor lettere udvide sig. 

Resultat: Du undgår, at blodtrykket stiger. 

 

Forebygger blodpropper og hjertestop 

Omega-3 forbedrer dit kolesteroltal. Samtidig vil færre fedtpartikler cirkulere rundt i dine blodårer, og risikoen for åreforkalkning og blodpropper falder dermed. Omega-3 påvirker også hjertecellernes såkaldte ionkanaler og mindsker herved risikoen for hjerteflimmer og hjertestop. 

Resultat: Din risiko for hjerte-kar-sygdomme falder markant. 

 

Mindre træningsømhed, færre skader 

Ved at påvirke kroppens produktion af såkaldte prostaglandiner giver omega- 3 dig et stærkere immunforsvar. Din krop kan derfor bedre bekæmpe de betændelsestilstande, som opstår i kølvandet på hård træning. 

Resultat: Du tåler større træningsbelastning uden at blive øm eller skadet. 

 

Styrker øjnene

For lavt indhold af essentielle fedtsyrer i øjets cellemembraner resulterer i, at de fungerer dårligere, og signalstoffernes arbejde forringes. Omega-3 gør det lettere for forskellige proteinstoffer at flyde frit og finde hinanden. 

Resultat: Du får et godt syn. 

 

Bremser gigtsygdomme

Omega-3 bekæmper de såkaldte eicosanoider, som er skyld i autoimmune betændelsessygdomme som psoriasis, kronisk leddegigt og kronisk tarmbetændelse. 

Resultat: Færre smerter. 

 

Færre rynker

Omega-3 er flerumættet og derfor blød i strukturen. Når det optages og bruges i hudens celler, kan huden rumme mere vand. 

Resultat: Smidig hud og færre rynker. 

 

Forebygger diabetes

Kroppens insulinfølsomhed forbedres, når du spiser omega-3. Det er afgørende for, at blodsukkeret kan reguleres. 

Resultat: Du forebygger sukkersyge (type 2- diabetes). 

 

Gør dig slank

Meget tyder på, at omega-3 mætter markant mere end anden mad, så du ikke fristes til at spise mere end nødvendigt. Ny forskning viser også, at fedtstoffet gavner humøret og kan fjerne trangen til at trøstespise. 

Resultat: Du tager ikke på og taber dig lettere.

Ingredienser 


  • A-linolensyre 
  • Linolsyre 
  • Oliesyre 
  • Gelatine Glycerin 
  • Ba vand 
  • Caramel Farve
Andre købte også