Træningsmad

Træningsmad

Uanset om du har besluttet dig for et vægttab eller ønsker at opbygge muskler, så ved du helt sikkert, at kosten har meget at skulle have sagt. For hvad bør man spise, når man træner? Og er der stadig plads til en nummer 32 fra pizzamanden på hjørnet i ny og næ? I dette indlæg vil vi forsøge at gøre dig klogere på dette.

Hvad er god træningsmad?

Vi kan starte med at sige, at du næppe bør spare på grøntsagerne! Grøntsager mætter godt og er rige på næringsstoffer, som alle er gode for dig. Finder du det ikke appetitteligt, når tallerknen er fyldt med gulerødder, broccoli og spinat, så kan du nemt udfolde kreativiteten og implementere det i dine hverdagsretter.

Riv grøntsagerne fint, og put dem i kødsovsen, tærten pastaretten eller en wok. Du kan også lave en klassisk kartoffelmos og supplere den med blomkål, broccoli eller lignende. Mulighederne er altså uendelige, og det gælder bare om at være kreativ!

Når du træner, er det også vigtigt med en masse proteiner – i hvert fald hvis du ønsker at opbygge muskler. Mange træningsentusiaster spiser kylling, da det er lækkert og proteinrigt, men du kan også supplere med andre former for kød eller bønner og æg, hvis du ønsker lidt variation.

En anden vigtig ting ved kosten, når du træner, er at spise, så du er mæt og ikke går og snacker i løbet af dagen. Derfor kan du supplere med grovbrød, -pasta, -ris og lignende, som hjælper på blodsukkeret og mætheden.

Giv dig selv lov

Det er vigtigt at leve sundt og passe på sin krop! Dermed ikke sagt, at du aldrig må veksle lidt i din kost og spise usundt. Husk at din form ikke er ødelagt, blot fordi du spiste en burgermenu i lørdags – det hele handler om balance.

Hvad søger du efter?

8000mg Grønne Kaffebønner

En har købt

8000mg Grønne Kaffebønner

10 Minutter Siden Fra Rønde

Din kurv